سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 44599

  بازدید امروز : 3

  بازدید دیروز : 3

مهریه

 
دلها را هوایى است و روى آوردنى و پشت کردنى ، پس دلها را آنگاه به کار گیرید که خواهان است و روى در کار ، چه دل اگر به ناخواه به کارى وادار شود ، کور گردد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: alireza bagheri ::: پنج شنبه 91/2/21::: ساعت 9:36 عصر

آیت الله مکارم شیرازی

سنت غلط مهریه آبروی اسلام را می برد

کدخبر : 9853 

۱۹ آبان, ۱۳۹۰ | دیدگاه‌ها ۱ |

هر روز براساس آماری که منتشر شده است روزانه ۶ نفر به دلیل پرداخت نکردن مهریه به زندان می روند که این کار خلاف دستورات اسلام است و آبروی اسلام را می برد.
وقتی که همسر، این مهریه سنگین را به اجرا می گذارد پس از این که جوان به زندان رفته و مشخص می شود، توان پرداخت مهریه را ندارد برای او این پرداخت را قسط بندی می کنند به گونه ای که برای بازپرداخت آن بیش از صد سال عمر لازم است.
در این عرصه سه قانون خلاف شرع وجود دارد که امید است مسئولان قضایی با همکاری مجلس شورای اسلامی این سه قانون غیرمنطقی که آبروی اسلام را می برد حذف کند.
تنها زمانی فرد زندانی می شود که ثابت شود پول دارد و نمی دهد و پول نداشتن نیاز به ثابت شدن نیز ندارد در صورتی که هم اکنون فرد را به زندان می اندازند تا ثابت شود، چیزی ندارد و این خلاف شرع می باشد… حال که برای آن مرد برای نمونه یک سکه قرار می دهند زمانی که اولین سکه پرداخت می شود، زن باید به نزد شوهر خود بازگردد و این که تمامی مهریه را به صورت کامل پرداخت کند، خلاف شرع می باشد… اگر قانونی این چنین تصویب شود که مهریه از فلان اندازه بیشتر شود دفاتر ازدواج ثبت نکنند اقدام خوبی است باید بخش نامه ای برای دفاتر ارسال شود که مهریه های سنگین ثبت نشود./

منبع: حوزه